May 14,

I Instagram tidsalderen, hvor skjønnhet er mer demokratisk enn noensinne, er det lett å glemme hvor mye innsats som kreves for å bygge seg en fanbase i den pre-digitale æraen. Vår grunnlegger, Estée Lauder, hadde ikke en legion av følgere ved fingertuppene da hun begynte - hun hadde bare en ren tro på kraften til en god skjønnhetsrutine og tilliten til at produktene hun hadde utviklet virkelig fungerte.

Men det tok også mer enn noen få bokser med krem for å overbevise alle rundt henne om verdien som merkegrunnlegger og leder. Da hun startet sitt eget merke i 1946, ville Estée nærme seg kvinner under hårføneren i salonger for å tilby en rask skjønnhetsbehandling. Snart spredte ryktet seg, og hun begynte å utvikle en lojal følgesvenn som ville ringe varehus for å be om produktene hennes - noe som førte til hennes første offisielle disk i Saks. "Jeg bestemte meg for å bryte reglene som skjermet denne tradisjonelle og eksklusive butikken fra eksperimentelle selgere," skrev hun.

Inspirert av denne regelbrytende mentaliteten, samarbeidet vi med Refinery29 om en sesong av deres UnStyled-podcast, der redaktør-in-sjef Christene Barberich snakker med entreprenørielle kvinner fra ulike bransjer om alle måtene de har måttet omskrive reglene for å komme dit de er. En av disse kvinnene skjer å være vår egen Global Brand Ambassador, Karlie Kloss, og hun og Estée har mye mer til felles enn du kanskje tror. Her er fem måter Estée omskrev reglene for å bli en industrikjempe - hør på hele podcasten nedenfor for å lære hvordan Karlie gjør det samme.

Det andre kaller tøft, kaller jeg vedvarende.
  • 1. Hun ga bort produktene sine gratis. I dag er en gave med kjøp ikke bare standard, det forventes. Men Estée oppfant konseptet, den gangen hun bare hadde noen få produkter med navnet sitt og ville påføre dem på kvinner i salonger. "Den gangen ga jeg til og med en gave uten kjøp," skrev Estée. "Tanken var å overbevise en kvinne om å prøve et produkt."
  • 2. Hun gjorde opprør mot tradisjonelle markedsføringstaktikker. Estée skapte oppstyr - bokstavelig talt! - da hun "ved et uhell" sølte noe av hennes berømte Youth-Dew Bath Oil på gulvet i en fransk varehus. Ganske snart kom kunder bort for å spørre hva duften var, og de måtte ha den.
  • 3. Hun så ordet "Nei" som en invitasjon til å prøve hardere. Når Estée hadde bestemt seg for å gå internasjonalt, kunne ingenting stoppe henne fra å lansere i Harrods - bortsett fra kosmetikkinnkjøperens gjentatte avvisninger. Men Estée ville ikke gi opp uten kamp. Hun ble venn med alle skjønnhetsredaktørene i London og ga dem prøver av produktene sine. Magasinartikler fulgte; deretter kunder som spurte etter Estée Lauder i butikken. Harrods hadde ikke noe annet valg enn å gi etter.
  • 4. Hun var ikke redd for å være tøff. Ingen forklarer dette bedre enn Estée selv i hennes memoarer: "Tøffhet, la meg fortelle deg, er ikke avhengig av å være grov eller ond. Du kan være feminin og tøff. Det andre kaller tøft, kaller jeg vedvarende. Altfor ofte blir kvinner lært som små jenter at søthet er mer verdifullt enn vedvarende eller sta. Vedvarende og å være tøff fører til suksess."
  • 5. Hun ble venn med konkurrentene. "I forretningslivet, som i menneskelige relasjoner, er det den sjeldne berøringen, den person-til-person kontakten, som etterlater det dypeste inntrykket," skrev Estée. Og for henne inkluderte det alle fra sine egne ansatte til sine største konkurrenter. "Å være hyggelig selv når du ikke føler for det, er best for forretningene på lang sikt," sa hun

Hør nedenfor for å høre Karlie og Christenes fulle diskusjon på UnStyled, og alle måtene Estée inspirerer Karlie i dag.

Topp
Powered by Translations.com GlobalLink Web SoftwarePowered by GlobalLink Web