Salgsvilkår

Oppdatert 14 oktober 2020

1. Generelle regler

1.1 Følgende salgsvilkår ("Vilkår") gjelder for tilbud og salg av produkter gjennom Estée Lauder-nettstedet i Norge ("Nettstedet").

1.2 For å kunne kjøpe produkter fra nettstedet må kunden: (a) være minst 18 år, eller hvis mindreårig, fått et uttrykkelig samtykke fra foreldre/verge; (b) være en forbruker, dvs. en fysisk person som ikke handler varer til bruk i sin virksomhet eller profesjon; (c) registrert på nettstedet og (d) være innehaver av et gyldig kredittkort.

1.3 Denne avtalen skal gjelde i Norge hvis leveringsadressen er i Norge, og skal være styrt av lovene i landet hvor varene leveres. Slike lover omtales som "Lokale lover" i disse vilkårene.

2. Identifikasjon av leverandøren

2.1 Leverandøren er Estée Lauder Companies, Delta Park 37, 2nd floor, DK-2665 Vallensbæk Strand.

3. Produkter

3.1 Informasjon om produkter er tilgjengelig på nettstedet og tilbys i overensstemmelse med lokale lover.

3.2. Vi tar alle rimelige hensyn for å sikre at alle detaljer, beskrivelser, bilder og priser av produktene som vises på Nettstedet er korrkte på det tidspunktet den aktuelle informasjonen ble lagt inn i systemet vårt; men i den grad det er tillatt av gjeldende lov, garanterer vi imidlertid ikke at nevnte detaljer, beskrivelser, bilder av produkter er nøyaktige, komplette, pålitelige, aktuelle eller feilfrie.

3.3. Produktene beskrevet på nettstedet og eventuelle prøver av disse som vi måtte tilby kundene, er kun for personlig bruk. Kundene kan verken selge eller videreselge noen av disse produktene eller prøvene. Vi forbeholder oss retten, med eller uten forutgående varsle, til å kansellere eller redusere antall produkter eller prøver i enhver bestilling som etter vårt skjønn, kan resultere i brudd på disse Vilkårene og betingelsene.

4. Priser

4.1 Alle priser som er oppgitt for produkter tilgjengelig på nettstedet er inklusiv mva. og er oppgitt i lokal valuta. Fraktkostnader blir lagt til prisen på produktene og blir oppgitt separat på bestillingsskjemaet. For mer informasjon viser vi til Leveringsdelen på nettstedet.

4.2. Vi kontrollerer jevnlig at de oppgitte prisene er riktige, men vi kan imidlertid ikke garantere mot feil. I tilfelle det blir oppdaget en åpenbar feil i prisen på et produkt, vil vi tilby kunden muligheten til å kjøpe produktet til riktig pris eller annullere ordren.

4.3. Prisene kan bli endret til enhver tid. Gjeldende priser skal være priser som er tilgjengelig på nettstedet på dato for kundens ordre.

5. Legge inn en ordre

5.1 Kunden blir guidet gjennom prosessen med å legge inn en bestilling ved hjelp av en serie enkle instruksjoner på nettstedet.

5.2. For å sende inn en bestilling, må kunden oppgi antall for produktet han/hun ønsker å kjøpe (opptil fire (4) av hvert enkelt produkt), med en maksimal kjøpsgrense på 12.600 kr. per kunde. Vi må også sette en begrensning på maksimalt tre (3) daglige bestillinger per kunde.

5.3. Kunder må klikke på "Legg i handlekurv" for å legge produktet du har valgt i ønsket antall i handlekurven. Du kan når som helst se hvilke produkter du har lagt i handlekurven ved å klikke på Kasse på hver side. Kunder kan lagre et produkt som favoritt ved å klikke på "flytt til favoritter" under produktnavnet. Produktet blir deretter flyttet til kundens favoritter under "Min konto". For å få tilgang til favoritter må kunden registrere seg eller logge inn med kontoen sin.

5.4. Kunden må følge instruksjonene på skjermen for å betale. Kunden kan også rette opp i eventuelle feil i data han/hun har oppgitt, endre innhold i handlekurven ved å legge til eller fjerne ett eller flere produkter i handlekurven, eller kansellere hele ordren før ordren blir sendt. Ved å sende inn en ordre erklærer kunden at vedkommende har lest all informasjon i forbindelse med betalingsprosessen og godtar Vilkår og betingelser. Kunden bestiller produkter ved å klikke på Send-knappen til slutt i bestillingsprosessen.

5.5. Etter at ordren er sendt vises en "Takk"-side, og kunden vil i løpet av kort tid motta en bekreftelse på e-post. I samsvar med lokale lover inneholder ordrebekreftelsen et sammendrag av vilkårene, informasjonen om de viktigste egenskapene til de kjøpte produktene, et detaljert oppsett av pris og betalingsmåte, informasjon om fraktkostnader, opplysninger om rett til å angre kjøpet, adressen som til klager skal sendes til, informasjon om kundeservice og eksisterende kommersielle garantier.

Hvis en ordrebekreftelse ikke kommer innen 24 timer etter innsending, kan kunden kontakte oss på 800 24 521 for å få hjelp.

5.6. If customers have any questions or concerns when placing an order or if they wish to enquire about a previously placed order, they may contact us 800 24 521 or via email. For raskere betjening oppfordrer vi kunden til å ha ordrenummeret tilgjengelig.

6. Tilbudskoder

6.1 For å benytte en tilbudskode må kunden oppgi koden i tilbudskode-boksen under betalingsprosessen på nettsiden. Tilbudskoder skiller mellom små og stor bokstaver og må skrives inn nøyaktig slik de er oppgitt.

6.2. Når en tilbudskode er godkjent, vises dette i ordreoversikten.

6.3. Kun én tilbudskode kan brukes per ordre.

7. Betalingsalternativer

7.1 Kundene kan betale for produktene med kredittkort. Følgende tilbudskort godtas:

I Norge - Visa og MasterCard

7.2. Vi godtar ikke kredittkort med fakturaadresser utenfor EU eller Norge.

7.3. Kunder blir ikke belastet for produkter før de er sendt.

7.4. På grunn av sikkerhetshensyn må kundens fakturanavn og adresse stemme overens med navn og adresse for kredittkortet som benyttes. Vi forbeholder oss retten til å annullere alle ordre hvor dette ikke stemmer overens.

7.5. Alle kredittkortinnehavere er underlagt validering og autorisering av kortutsteder. Hvis utstederen av kundens betalingskort avviser eller uavhengig av årsak, ikke autoriserer betaling til oss, enten før eller etter en betaling, vil vi ikke være ansvarlig for eventuelle forsinkelser eller manglende levering.

8. Spørsmål om ordre

8.1 Vanligvis blir produkter sendt i løpet av 5 til 7 arbeidsdager. For any shipping information customers may contact us at 800 24 521 or via email

8.2. Kunden kan undersøke status på sine siste ordre fra Ordrestatus-siden på området Min konto. Dette er den enkleste og raskeste løsningen for å få informasjon om kunders ordre.

8.3. Når kunden klikker på Ordrestatussiden, vil vedkommende bli bedt om å logge inn med e-postadresse og passord. På ordresammendrag finner kunden detaljert informasjon om nåværende og tidligere ordre. Etter at en ordre er sendt, vil relevant sporingsnummer (hvis tilgjengelig) vises. Kunder kan spore leveringsstatus på en ordre ved å klikke på "Sendt" på Ordrestatus-siden. Vennligst merk at enkelte fraktselskaper ikke har sporingsinformasjon tilgjengelig før 24 timer etter at ordren er sendt.

8.4. Av og til kan det forekomme at ordre eller deler av ordre blir annullert av systemet vårt av ulike grunner. Disse grunnene kan inkludere:

  • Varer som ikke er tilgjengelig, selv om vi gjør vårt ytterste for så sikre at utsolgte varer er tydelig merket på nettstedet.
  • Problemer med å behandle betalingsinformasjonen
  • Kan ikke levere til oppgitt adresse
  • To like ordre plassert
  • Annullert etter ønske fra kunde

8.5. Hvis en ordre blir annullert mottar kunden en e-post med årsak til dette. Kunden blir ikke belastet for annullerte ordre. If the customer is interested in placing a new order or if the customer has any questions about a cancelled order, he/she may contact us at 800 24 521 or via email

9. Levering

9.1 Ordre blir behandlet og levert på arbeidsdager (mandag til fredag, med unntak av helligdager). Ordre sendt på lørdag og søndag blir behandlet påfølgende arbeidsdag.

9.2. Vi kan ikke behandle ordre til postboksadresser.

9.3. Fraktkostnader blir belastet kunden og blir oppgitt separat på ordreskjemaet og på fraktseddelen. Det belastes ikke fraktkostnader for kjøp over beløpsgrensen oppgitt på nettstedet.

9.4. I henhold til lokale lover skal produktene leveres innen 30 (tretti) dager fra dagen kunden sendte bestillingen, med mindre vi varsler kunden på e-post om at bestilte produktene er utsolgt, inkludert midlertidig utsolgt, innen samme frist.

10. Angrerett

10.1 Vi er opptatt av å tilby kundene de beste kosmetiske produktene tilgjengelig. Hvis kunden mener produktene mottatt fra oss ikke oppfyller forventningene, har kunden rett til å angre på kjøpet, uten å oppgi grunn innen fjorten (14) dager etter at produktene ble mottatt.

10.2. Notification of customer’s intention to exercise the right of withdrawal can be done by emailing us. Med kundens ordredetaljer, inkludert ordrenummer og beskrivelse av produktene som returneres. I selve pakken finner kunden en følgeseddel med informasjon om retur. Hvis produktene som er oppført på utsendelsesnotatet ikke samsvarer med det som er inkludert i leveransen din, skal kunden varsle oss umiddelbart ved å ringe 800 24 521.

10.3. Vår kundeservice vil så sende kunden et autorisasjonsnummer og en bekreftelse på e-post. Kunden bør ta vare på autorisasjonsnummeret for fremtidig kontakt med kundeservice.

10.4. Hvis kunden returnerer produkter av andre grunner enn feil på produktet, eller ufullstendig eller feil leveranse, vil vedkommende måtte betale for retur av produktene.

10.5. Ved bruk av angreretten refunderer vi kunden den fulle kjøpsprisen innen tretti (30) dager etter at returen ble mottatt, forutsatt av varen(e) er ubrukt og uskadet og sendt så snart som mulig etter at du har informert oss om at du ønsker å benytte angreretten, og at vi mottar bevis på at varen(e) er sendt tilbake. Tilbakebetalingen skjer til opprinnelig benyttet kredittkort. Vi sender kunden melding på e-post når tilbakebetalingen er sendt.

10.6. Vi anbefaler at pakken sendes som registrert post (krever signatur ved utlevering).

10.7. Reglene over gjelder kun ved nettkjøp. Produkter kjøpt i en fysisk butikk er underlagt regler for retur og angrerett gjeldende for den bestemte butikken. Retur eller bytte av kjøp fra en Estée Lauder-butikk kan ikke returneres eller byttes hos Estée Lauder Online. Retur av kjøp foretatt i nettbutikk kan ikke returneres eller byttes i en Estée Lauder-butikk.

11. Mangler

11.1 Hvis et produkt har mangler i henhold til lokale lover, skal garantien etablert av lokale lover gjelde. Kunden har rett til å få rettet opp mangler uten kostnad gjennom reparasjon eller ny vare. I tilfelle mangler ikke blir rettet opp, har kunden rett til prisreduksjon eller til å heve kjøpet. Kunden mister disse rettighetene hvis vedkommende ikke varsler oss om mangelen innen rimelig tid etter at kunden har registrert en slik mangel. Vi skal bli holdt ansvarlig for mangler hvis disse blir identifisert innen tre (3) år etter at produktet er levert.

12. Gjeldende lov og jurisdiksjon

12.1 Disse vilkår og betingelser styres av og må forstås i sammenheng med lokale lover.

12.2. Eventuelle tvister som oppstår som følge av tolkningen, gyldigheten og/eller håndhevelsen av disse vilkårene og betingelsene skal være underlagt den kompetente domstolen på kundens bosted.

13. Kontakter

13.1 For any information and support on products and methods of purchase through the Site the customer may contact us by email or by post to the following address:
Estée Lauder Companies, Delta Park 37, 2nd floor, DK-2665 Vallensbæk Strand.

14. Klager

Ved klage på nettkjøp kan du kontakte oss på: 800 24 521.
Ved tvister knyttet til salg av produktet, kan du også benytte følgende alternative tvisteløsning:

Norge

Hvis du vil klage på ditt kjøp via vår nettbutikk kan du kontakte oss på (800 24 521, e-post.

I tråd med EUs forordning nr. 524/2013 om tvisteløsning online ved forbrukertvister kan du inngi klage til EU-kommisjonens online-plattform som finnes tilgjengelig på: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=NO

Klage kan alternativt sendes til:

Forbrukerrådet
Postboks 463, Oslo
0105 Oslo
Norge
E-mail: odr@forbrukerradet.no
Nettsted: http://www.forbrukerradet.no
Phone +47 23 400 500



Topp
Powered by Translations.com GlobalLink OneLink SoftwarePowered By OneLink